Med tanke på Covid-19:

Clean Casa följer löpande utvecklingen av Covid-19 (Coronaviruset) och vi håller oss till Folkhälsomyndighetens rekommendationer. I dagsläget tar vi följande åtgärder:

 

  • All personal måste rapportera in till administrationen om de känner det minsta virussymptom, eller har varit i kontakt med någon som misstänkt bär på coronaviruset. Personalen tas då direkt ur arbete tills det att de tillfrisknat helt.
     

  • Vi ber våra kunder ha överseende med att temporär (frisk såklart!) personal kan behöva skickas ut i sista sekund pga omständigheterna.
     

  • Alla kunder måste rapportera in till kundservice om någon i hemmet har symptom. Om så fallet så pausas städningen tillfälligt tills det att samtliga i hemmet är friska.
     

  • Avbokningar ska fortsatt ske 5 dagar inför planerat städtillfälle men under denna speciella period sänker vi avgiften för sen avbokning pga sjukdom från ordinarie; minst 2 timmar eller 30% av hela beloppet (efter RUT), till enbart 1 timma. Detta är ett nödvändigt ont för att vi ska klara av att betala vår personal skälig lön i enlighet med vad vi tror på och utlovar oss att vara: Ett städbolag med bra personalvillkor. Vi hoppas och tror att våra kunder förstår varför detta är viktigt.
     

  • All personal tvättar händerna noga och regelbundet, både i och utanför tjänst, samt bär engångshandskar som byts ut mellan varje kundbesök. Vi spritar även händerna så mycket vi kan, men som ni säkert vet är desinfektionsmedel redan en bristvara.
     

  • Vi använder som alltid många dukar och byter dukar mellan rummen. Rosa för badrum, gröna till kök, gråa till dammtorkning och blåa till speglar och fönster. Personalen är påminda en extra gång om vikten av detta samt ombedda att byta och använda så många dukar som möjligt under städtillfällena.
     

  • Vi rengör samtliga dörrhantag med rengöringsmedel (som alltid, men vi ville ändå lyfta detta).
     

  • Viktigt att du som kund är noga med att tvätta dukarna ordentligt mellan städtillfällena.
     

  • Önskar du förlänga någon städning eller förstärka med extra städtillfällen under denna period lovar vi att försöka tillfredsställa era behov på bästa möjliga sätt utifrån de resurser vi har att tillgå. Vi erbjuder 20% rabatt på kompletterande hemstädstimmar fram till 30:e maj 2020 (kan komma att förlängas). Rabatten gäller endast befintliga återkommande hemstäd-, trappstäd-, lokal- eller kontorsstädskunder, utöver redan bokade tjänster. Gäller ej flyttstäd, storstäd eller fönsterputs. 

 

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du som alltid varmt välkommen att kontakta oss, gärna per mail: hej@cleancasa.se.

 

Bra kompletterande information om Covid-19 och hur du bäst hanterar situationen finns att läsa på Krisinformation.se samt Folkhälsomyndigheten.se. Ring 113 13 om du har frågor om coronaviruset.

Ta hand om dig <3

KONTAKT

Ring, maila eller fyll i kontaktformuläret så återkommer vi inom 24 h (vardagar). Telefontid mån-fre 8-17.

08-122 002 02

Uppgifterna behandlas i enlighet med lagen för GDPR. Läs mer i vår Integritetspolicy.

OM OSS

Clean Casa är ett familjeägt städbolag med stor omsorg för vårt uppdrag, våra kunder och vår personal. Vi står för trygghet, låg miljöpåverkan, arbetsglädje och hög kvalité. Clean Casa erbjuder flexibla städtjänster i Storstockholm till både privatpersoner och företag.

Kontaktinfo
Följ oss på Instagram/
  • Facebook | Clean Casa AB

Frågor eller funderingar?
Besök vår FAQ

Email: 

hej@cleancasa.se

Telefontid vardagar kl 8-17:

08-122 002 02

Organisationsnr:
559163-6963

© 2018 by Clean Casa AB